본문 바로가기
  • I write and draw to empty my mind and to fill my heart ..
그림공부

( 그림공부 ) Marking Light and Shade

by ts_cho 2025. 1. 11.

 

Heather Arenas, “St. Armands Circle Corner,” 2023, oil on Dibond aluminum panel, 12 x 12 in., Collection of the artist, Plein air

 

Plein Air Mail 에 실린 Heather Arenas 란 화가가 어떻게 빛과 그림자를 표현하고

있는가에 대한 글이 있어 여기 옮긴다 ( 번역은 구글 번역, 원문은 맨 뒤에 )

 

===========================================================

이 그림 레슨에서 Heather Arenas와 함께 빛과 그림자를 포착하는 예술을 알아보세요.

그녀의 생동감 넘치는 작품 "St. Armands Circle Corner"에서 Heather는 따뜻한 햇살과

차가운 그림자를 신중하게 균형 잡으며 대담한 모양으로 구성을 구축하는 방법을 공유합니다.

이 자세한 가이드는 어둠-빛 패턴을 확립하는 것부터 장면의 마지막 세부 사항을 다듬는

것까지 그녀의 과정을 안내합니다. 노련한 화가이든 방금 시작하는 화가이든 Heather의

기술은 빛과 그림자를 완전히 새로운 방식으로 보는 데 영감을 줄 것입니다. 

Marking Light and Shade

제 1단계

 

헤더 아레나스는 큰 모양을 배치하고 어둡고 밝은 패턴을 설정하여 그림을 시작합니다. 

여기서 그녀는 건물의 햇빛이 비치는 부분을 나타내기 위해 카드뮴 옐로우(따뜻한 색)를 

사용했고, 다음 단계에서는 군청(차가운 색)을 추가하여 그림자가 있는 영역을 표시합니다.
그녀는 "저는 먼저 빛과 그림자를 내리려고 했습니다."라고 말합니다.

"완성된 그림에서 노란색 햇빛의 힌트가 보이도록 계획했습니다."

 

제2단계

 

작가는 밝은 우산과 건물 천막 아래의 어두운 그림자의 대비가 그녀를 

그 주제로 끌어들였다고 말합니다.
"저는 강한 빛과 강한 어둠에 끌리지만, 이 시점에서는 페인트와 Gamsol로 모양과

색온도를 막았습니다. 그 값은 다음 단계에서 페인트를 섞었을 때 나왔습니다."

 

제3단계

 

그다음, Heather는 페인트를 섞고 지역 색상을 더하기 시작했습니다. 그래도 그녀는 

조명 조건이 바뀌기 전에 조명 조건을 확정하는 데 중점을 두었습니다. 

그녀는 "저는 여전히 어둠-빛 패턴을 확립하기 위해 시간과 경쟁하고 있었습니다."라고 말합니다.
그녀는 레스토랑 밖에 앉아 있거나 서 있는 사람들에게 주의를 돌렸습니다.

"저는 무엇이 빛에 있고 무엇이 그림자에 있는지 표시해야 했습니다.

그늘에서 튀어나온 가지가 몇 개 있었습니다."

 

제 4단계

 

 

작가는 풍경과 실내에 인물을 배치하는 데 전념하지만 신중하게 그렇게 했습니다. 

그녀는 "보도 모양 안에서 모양을 찾았습니다."라고 말합니다. 

"너무 많은 사람이 있는 붐비는 보도는 원하지 않았습니다. 

제 목표는 흥미를 위해 몇몇 인물에게 햇빛이 비추는 것이었습니다."
사실, 그녀는 특정 인물을 그린 것이 아니라 여러 개인이 뒤섞인 것을 그렸습니다.

그녀는 "흰 옷을 입은 여성에게 다가갔을 때쯤에는 모두가 바뀌었습니다."라고 말합니다.
건물 오른쪽의 구역은 실용적인 이유로 느슨하게 유지되었습니다.

그 장면의 그 부분은 빛과 그림자 면에서 바뀔 가능성이 없었습니다.

그녀는 왼쪽의 식물과 화분을 그림자가 진 부분부터 시작해서 막았습니다.

그 그림자는 빠르게 변할 것이기 때문입니다.

 

제 5단계

 

그런 다음 그녀는 캔버스의 오른쪽으로 주의를 돌렸는데, 이는 그녀가 상당한 편집을 

해야 한다는 것을 의미했습니다. "그 복도에는 많은 일이 일어나고 있었기 때문에 

시청자에게 무엇을 보여주고 싶은지 결정해야 했습니다."라고 아티스트는 말합니다. 

"그 나무는 다른 화분 식물과 다른 질감을 가지고 있었고, 저는 그것이 마음에 들었습니다."

 

제6단계

 

 

Heather는 단순화하는 동시에 주제의 진실을 전달하고자 했습니다. 

그녀는 그림의 오른쪽에 차원을 더하고 싶어서 가로등을 통합하여 수직을 

추가하고 영역에 더 많은 무게감을 주었습니다.
그녀는 "작품의 불균형이 마음에 들지 않았습니다. 무게감이 모두 왼쪽에 있었습니다."라고

말합니다. "그래서 편집했지만 바쁜 장면으로 표현하고 싶었습니다. 초기 노란색 중

일부가 여전히 보였고, 햇빛이 노란색의 온기를 더했기 때문에 노란색과 황갈색을

더 차분하게 섞었습니다."

 

최종 작품

========================================================================================

Discover the art of capturing light and shadow with Heather Arenas in this free painting lesson. In her vibrant work “St. Armands Circle Corner,” Heather shares how she builds her compositions from bold shapes, thoughtfully balancing warm sunlight and cool shadows. This detailed guide will walk you through her process, from establishing the dark-light pattern to refining the scene’s final details. Whether you’re a seasoned painter or just starting out, Heather’s techniques will inspire you to see light and shadow in a whole new way. Let’s dive in!

 

Heather Arenas starts a painting by placing the big shapes and setting the dark-light pattern. Here, she used cadmium yellow (a warm) to represent the sunlit portions of the building; in the next step she’ll add ultramarine blue (a cool) to mark the areas in shadow.

 

“My intention was to get the light and shadows down first,” she says. “I planned on allowing some hints of the yellow sunlight to show through in the finished painting.”

 

The artist says the contrast of the bright umbrellas and the dark shadows under the building’s awnings attracted her to the subject.

 

“I’m drawn to strong lights and strong darks, but at this point, I was just blocking in shapes and color temperature with a wash of paint and Gamsol. The values came when I mixed paint in the following stages.”

 

Next, Heather mixed paint and began adding local color; still, her emphasis remained on nailing down the light conditions before they changed. “I was still racing the clock to establish the dark-light pattern,” she says.

 

She turned her attention to the people sitting and standing outside the restaurant. “I needed to mark what was in light and what was in shadow — there were some limbs poking out from the shade.”

 

The artist is dedicated to placing figures in her landscapes and interiors, but judiciously so. “I looked for shapes inside the sidewalk shape,” she says. “I didn’t want a packed sidewalk with too many people. My goal was to have sunlight hitting a few figures for interest.”

 

In fact, she was not painting specific people, but rather a conglomeration of several individuals. “By the time I got to the woman in white, everybody had changed,” she says.

 

The area to the right of the building remained loose for pragmatic reasons — that portion of the scene was unlikely to change in terms of light and shadow. She blocked in the plants and pots on the left, starting with the shadowed portions, because those shadows would change quickly.

 

She then turned her attention to the right side of the canvas, which meant she had some significant editing to do. “There were a lot of things going on in that corridor, so I had to decide what I wanted the viewer to see,” says the artist. “That tree had a different texture compared to the other potted plants, and I liked that.”

 

Even as she simplified, Heather sought to convey the truth of the subject matter. She wanted an added dimension to the right side of the painting, so she incorporated the streetlights to add a vertical and to give the area more heft.

 

“I didn’t like the imbalance of the piece; all the weight was on the left,” she says. “So even though I edited it, I wanted to present it as a busy scene. Some of the initial yellow was still showing through, plus my more muted mixtures of yellow and tan, because the sunlight was adding all that yellow warmth.”