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그림공부

( 그림공부 )Landscape Painting Demo: Designing for Balance

by ts_cho 2024. 9. 26.

View of the scene for Tony’s plein air painting

 

Tony Allain 이란 스코트랜드에 거주하는 화가가 파스텔 그림 시연을 한 것을

여기 옮겨본다. 한때 파스텔 그림에 매력을 느껴 조금 시도해 보았는데 실내에서는

분진이 날려 폐건강에 좋지 않다고 화실에서 작업하는데 제약이 있다보니

포기하고 말았는데 강렬한 색의 대비를 극적으로 살릴 수 있는 파스텔화는 언제 한번

다시 시도해보고 싶은 장르이다. 그 때 사놓은 파스텔, 종이도 있고..

이 시연은 눈앞에 보이는 풍경을 단순화하는 작업에 도움이 되기도 한다.

( 번역은 구글 번역, 원문은 맨 뒤에 )

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풍경화 데모, 1단계:

세피아 Sennelier 파스텔 카드에 반경화 charcoal 막대기를 사용하여 주요 디자인을 빠르게 

스케치합니다. charcoal은 그림의 가장 어두운 값을 피치하는 데 좋은 기반입니다.

 

 

2단계:
어둠에서 밝음으로 작업하면서, 다양한 값의 청회색 파스텔을 사용하여 지나가는 비구름을

차단합니다. 폭풍우 구름을 통해 나타나는 맑은 푸른 하늘 패치를 추가합니다.

장미 분홍색의 힌트가 이 구절에 약간의 따뜻함을 더합니다.

지는 해의 낮은 오후 빛이 하늘 영역을 마무리합니다.

 

 

3단계:
이 시점에서 전경 식물을 '브러싱'하고 다양한 녹색과 흙색을 사용하여 먼 들판을 표시합니다. 

강한 전경은 전체 그림의 균형을 맞추고 좋은 리드인을 추가합니다.

 

 

마지막 단계:
이제 농가에 디테일을 추가하고 바로 앞의 풀밭에 질감과 따뜻함을 더합니다.

더 많은 푸른 회색을 사용하여 도로도 넣었습니다.
장면을 완성하기 위해 포장 도로에 물웅덩이를 추가하고 라임 그린을 사용하여 멀리 있는

목초지의 밝게 빛나는 부분을 "브라코 도로에 내리는 비"로 표시합니다.

 

Tony Allain, “Passing Rain on Braco Road,” pastel, 12 x 16 in.

 

 이 화가의 다른 파스텔 작품들..

Tony Allain, “Achnambeithach, Glencoe, Scotland,” 2020, pastel, 20 x 26 in., private collection, studio from plein air studies
Tony Allain, “Gondola Pool,” 2018, pastel, 8 x 24 in., private collection, studio from plein air sketches

 

Landscape Painting Demo,

Step 1:

I quickly sketch in the main design using a semi-hard charcoal stick on a piece of sepia Sennelier pastel card. The charcoal is a good base to pitch the darkest value of the painting.

Step 2:

Working from dark to light, I block in the passing rain clouds using blue-gray pastels in a range of values. I add patches of clear blue sky as they appear through the storm clouds. A hint of rose pink adds some warmth to this passage. The low late-afternoon glow of the setting sun finishes off the sky area.

Step 3:

At this point, I ‘brush’ in the foreground vegetation and indicate the distant field using various greens and earth colors. A strong foreground balances the whole painting and adds a good lead-in.

Final Step:

I now add detail to the farmhouse, and create texture and warmth in the grasses in the immediate foreground. Using more blue grays, I also put in the road.

To complete the scene, I add the puddle of water on the pavement and use lime green to indicate the brightly lit areas of the pasture in the distance for “Passing Rain on Braco Road.”