Plein Air E mail 에 이태리 수채화가 Massimiliano Iocco 가 쓴 글이 있어 옮긴다.
인터넷에 찾아보니 1972년에 이태리 로마에서 태어난 화가이던데 그의 그림에서는
흉내내기에는 어려운 작은 디테일은 말고 전반적인 구도나 칼라가 참고가 될 것 같다.
솔직히 한국의 평범한 경치에 비해서 이태리같이 그림을 그리기에 멋진 풍경이 많은 나라에
태어난 것이 무척 부럽기도 하다만...
( 번역은 구글 번역, 영어 원문은 맨 뒤에 )
============================================================
최근 몇 년 동안 이탈리아에서는 야외 그림(plein-air painting)이 인기 있는 활동이 되었습니다.
특히 여름철에는 상금이 걸린 즉흥적인 공모전이 여러 개 열리기 때문에 좋은 친구들과
함께 그림을 그리면서 새로운 장소를 알아갈 수 있습니다.
저는 더 이상 이런 행사에 참여하지 않고, 경쟁심 없이 친구들과 함께 그림을 그리는 것을
선호하지만, 매년 열리는 국제 페스티벌에는 적어도 두어 번은 참석하려고 노력합니다.
전 세계 여러 지역의 예술가들을 만나고 전시와 워크숍을 위한 새로운 인맥을 쌓기 위해서죠.
이탈리아 사람들은 호기심이 많고 그림을 그리는 동안에도 아무 거리낌 없이 다가옵니다.
그림을 그리는 사촌이나 삼촌 이야기를 하기도 하고, 휴대폰으로 자신의 그림 몇 장을
보여주기도 합니다. 처음에는 그게 불편해서 헤드폰을 끼고 음악을 들으며 혼자 시간을 보냈지만,
이제는 익숙해져서 그림을 그릴 때에도 사람들과 이야기하는 것을 즐깁니다.
야외든 작업실이든 구분 없이 그림을 그리지만, 캔버스나 종이 위에 표현하려는 대상이
살아있기 때문에 야외에서 그림을 그리는 것을 더 선호합니다.
.
그 생동감을 포착하려면 빠르고 단호해야 합니다. 야외 그림을 완성하는 데 두 시간 이상 걸리는
경우는 거의 없습니다. 그림은 현장에서 탄생하고 완성되기 때문입니다.
작업실에서 나중에 수정하거나 세부 사항을 추가하는 일은 거의 없습니다.
바다 풍경이 제가 가장 좋아하는 소재이긴 하지만, 로마에 살고 있다는 것은 행운입니다.
로마는 회화에 대한 다양한 아이디어를 제공하는 야외 미술관과 같은 곳입니다.
일반적으로 저는 복잡한 주제에 흥미를 느끼며, 그중에서도 가장 흥미로운 부분만 추출하여
구도, 빛과 그림자의 유희, 그리고 근본적인 추상적인 요소들을 통해 그림의 구조에 리듬을 부여합니다.
야외에서 그림을 그리면 작가는 속임수나 지름길을 피할 수 있습니다.
자신의 한계에 맞서는 가장 솔직한 방법이자, 비록 더 어려운 길이라 할지라도 작품을 빠르게
개선할 수 있는 유일한 방법입니다.
인터넷에서 그의 작품 몇 점 더 캡쳐해서 올린다.
In recent years plein air painting has become a popular activity in Italy. There are several impromptu competitions with prizes, especially during the summer, which make it possible to paint in good company and to get to know new places. Although I don’t participate in these events anymore, preferring instead to paint with friends without the element of rivalry, I do try to attend at least a couple of the international festivals that take place every year to meet artists from different parts of the world and to make new contacts for exhibitions and workshops.
People in Italy are very curious and have no problem approaching you while you’re painting. They’ll talk to you about their cousin or uncle who paints and show you some of their paintings on their phones. Initially this bothered me and I used headphones to listen to music and isolate myself, but now I’m used to it and I enjoy talking to people even when I’m painting I paint without distinction en plein air and in the studio, but I undoubtedly prefer to paint outdoors because what I’m trying to represent on canvas or paper is alive.
To grasp its vitality, I have to be quick and decisive. I seldom take more than two hours to complete a plein air work; the painting is born and ends on location. I rarely make changes or add details later in the studio.
Although seascapes are my favorite subject, I’m lucky to live in Rome — an open-air museum that offers many ideas for painting. In general, I’m intrigued by complex subjects from which I can extract only what interests me most, giving a rhythm to the structure of the painting through composition, the play of light and shadow, and abstract components, which are fundamental.
Painting outdoors forces the artist to avoid subterfuge or shortcuts. It’s the most honest way to confront one’s limits and the only way to improve the work quickly, even if it’s the more difficult path
'좋아하는 화가(My favorite Artists)' 카테고리의 다른 글
( 좋아하는 화가 ) Lori Putnum (2) | 2025.05.01 |
---|---|
( 좋아하는 화가 ) Yang Zhi Wei - 수채화 (0) | 2025.04.23 |
( 좋아하는 화가 ) 캐테 콜비츠( Käthe Kollwitz ) (2) | 2025.01.20 |
( 좋아하는 화가 ) Jane Hunt 의 감성적인 그림들 (2) | 2024.04.09 |
( 좋아하는 화가 ) Daniel Gerhartz 의 인물화 (5) | 2024.02.24 |