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  • I write and draw to empty my mind and to fill my heart ..
그림공부

( 그림공부 ) The Three Most Important Skills Plein Air Painters Need

by ts_cho 2023. 11. 27.

Landscape painting by John Hughes

 

미국화가 John Hughes 가 야외사생 잡지에 기고한 글을 옮긴다.

야외사생에서 화가에게 가장 중요한 세가지 skill( 기술로 번역하기에는 좀 어색한데) 을 이야기 하고 있다.

특별한 기술이라기 보다는 마음가짐에 대한 언급이라는 생각인데 일독의 의미가 있어 옮기는 것이다.

( 구글 번역으로 옮긴다. 여기 저기 어색한 부분이 있지만 ㅋ )

 

기술 #1 - 관찰하는 능력
야외사생을 하면서 우리는 무엇을 관찰하나요?

선택한 장면의 빛과 그림자 영역 내의 관계.
해당 위치의 자연스러운 디자인 가능성이 제공하는 것.
이것은 쉬운 일처럼 들릴지 모르지만, 진정한 관찰에는 헌신적인 집중이 수반되는데, 이는 매일 우리의 관심을 끌기 

위해 경쟁하는 많은 방해 요소로 인해 종종 달성하기가 쉽지 않습니다. 여기에는 위치 자체, 지나가는 사람과 차량, 

동물, 휴대폰 통화 및 문자 메시지 형태의 방해 요소에 대한 세부 정보가 포함될 수 있습니다. 

사실, 우리는 인생의 번쩍이는 유혹을 극복하기 위해 자신을 훈련해야 합니다. 이는 확실히 진정한 관찰을 방해하고 

더 성공적인 그림을 그리는 것을 방해할 것입니다.
우리가 관찰을 할 때 핵심으로 삼을 명확한 사항을 갖는 것이 중요합니다. 예를 들어, 빛과 그림자 영역을 이해하기

위해 장면을 관찰하는 경우 우리가 찾아야 할 것은 이 둘 내의 색상, 값, 가장자리 및 질감의 관계입니다.
디자인 가능성을 찾기 위해 장면을 관찰한다면, 우리는 전체 장면을 둘러싼 선, 선형 움직임, 색상과 값의 조화, 가장자리 조화, 질감 관계의 기존 관계를 찾습니다.

여기서 주목하는 것이 중요합니다. 제가 쓰고 있는 관찰 내용은 현장, 즉 자연 속에서 가장 잘 이루어집니다! 

이러한 관찰은 사진 참조에서 얻은 2차 시각적 정보보다 항상 더 진실합니다.

또 다른 중요한 점은 관찰이 자연의 관계에 관한 대부분의 질문에 대답하는 열쇠를 갖고 있다는 것입니다. 

종종 학생들은 "화창한 날의 따뜻한 빛과 시원한 그림자"와 같은 특정 규칙이 무엇인지 묻습니다. 

관찰 가능한 사실을 일반화하고 싶은 유혹이 있지만, 자연은 항상 변화구를 던질 수 있습니다. 

이런 이유로 나의 가장 좋은 대답은 대개 “무엇을 보고 있나요?”입니다.

 

기술 #2 – 창조하는 능력
일반적으로 풍경화가는 특별한 이유가 없는 한 빛에 대해 지나치게 창의적이지 않지만 구성과 디자인이 

관련될 때는 매우 창의적입니다.
앞서 논의한 바와 같이, 조경을 디자인할 때 우리가 하는 첫 번째 임무는 현장에서 기존 디자인 가능성을 찾은 다음

타고난 창의력을 사용하여 이미 존재하는 것을 꾸미는 것입니다.
디자인 감각을 개발하려면 철저한 연습이 필요합니다. 이는 타고난 재능과 학습된 기술의 결과일 수 있습니다.
디자인 감각을 더욱 발전시키고 싶은 분들에게 드리고 싶은 조언은 좀 더 공부하고, 공부하고, 공부하라는 것입니다! 

사실, 디자인은 끊임없는 싸움이지만, 좋은 소식은 어떤 캔버스에서든 이 싸움에서 승리하는 것이 예술적 기쁨의 

정의라는 것입니다. 어떤 것은 이기고 어떤 것은 질 수도 있지만, 그 투쟁은 항상 예술적으로 그만한 가치가 있습니다. 

특히 당신이 이길 때!

기술 #3 – 실행 능력
예술가로서의 직업을 이해하는 것과 캔버스를 실행하는 능력은 별개입니다. 이곳에서는 독서, 수업 및 워크숍 참석, 

비디오 시청, 야외 컨벤션 참여 등의 형태로 많은 연구가 실제로 성과를 거두는 곳입니다. 

그림을 그리는 데 성공하고 싶은 사람은 미술 교육을 받는 데 기꺼이 시간과 돈을 투자해야 합니다.
예, 브러시 마일을 기록하는 것(하고, 하고, 더 많은 일)은 예술적으로 성공하는 데 필수적입니다.

하지만 도로에서 몇 가지 중요한 장애물을 극복하는 데 도움을 줄 수 있는 좋은 교사를 찾는 것을 간과하지 마십시오.

진정한 예술가는 평생 학생이자 학습자이므로 멈추지 마십시오! 그것이 제가 가르치는 이유 중 하나입니다.

우리는 서로에게서 배우고 끝이 없습니다. 그러니 나가서 성장할 기회를 찾으세요. 평생이 걸리더라도요.

 

이 작가의 그림 몇 점

Original 문장 

Skill #1 – The Ability to Observe

What do we observe while plein air painting?

  1. Relationships within the light and shadow areas of our chosen scene.
  2. What the natural design possibilities of the location have to offer.

This may sound like an easy job, but true observation entails dedicated concentration which is often not as easy to achieve due to the many distractions which vie for our attention daily. These may include the details of the location itself, people and vehicles passing by, animals, and interruptions in the form of cellphone calls and text messages. In truth, we need to train ourselves to overcome the shiny lures of life, which will surely get in the way of real observation and prevent us from achieving more successful paintings.

When we are making our observations it is important to have a clear set of things to key in on. For example, if we are observing the scene for an understanding of the light and shadow areas, the things we need to look for are relationships of – colors, values, edges and textures within these two.

If we are observing the scene for design possibilities, we look for existing relationships of line, linear movements, color and value harmony, edge harmony, and textural relationships within the whole encompassing scene.

It’s important to note here, that the kind of observations I’m writing about are best made on location, out in nature! These observations will always be more truthful than secondary visual information which is derived from photo reference.

Another important note is that observation holds the key to answering most of our questions about any relationships in nature. Often students will ask me what a certain rule is – such as the one about “warm lights and cool shadows on a sunny day.” While it’s tempting to make generalizations about observable facts, nature can always throw you curve balls. For this reason, my best answer is usually- “What are you seeing?”

Skill #2 – The Ability to Create

Typically landscape painters are not going to get overly creative with the light unless there is a specific reason to do so, but we do get very creative when it involves composition and design.

As discussed previously, our first job when designing our landscape is to look for existing design possibilities on-site and then use our innate creativity to embellish what is already there.

It certainly takes exhaustive practice to develop one’s design sensibilities, which can be the result of both natural talent and a learned skill.
My advice to anyone wanting to develop their design sense further is to study, study, and study some more! As a matter of fact, designing is a constant battle, but the good news is that winning this battle on any canvas you paint is the definition of artistic joy. Some you win and some you may lose, but the struggle is always worth it artistically; especially when you win!

 

Skill #3 – The Ability to Execute

Understanding your job as an artist is one thing, but the ability to execute your canvas is another. Here is where much study in the form of reading, attending classes and workshops, watching videos, and participating in plein air conventions really pays off. Anyone who wants to succeed at painting must be willing to spend time and money in pursuit of their art education.

Yes, logging brush miles – doing, doing and more doing – is essential to becoming artistically successful, but don’t overlook finding good teachers who can help you over some significant bumps in the road. True artists are lifelong students and learners, so never stop! That’s one of the reasons I teach: we learn from each other and there is no end to it. So go out and find opportunities to grow, even if it takes a lifetime.